poniedziałek, 23 lutego 2015

madonna - truth or dare naked.

Bardzo rzadko zdarza mi się kupować perfumy w ciemno. Zapachy, to chyba jedyny obszar mojego życia, który tak dokładnie analizuję i rzadko pozwalam sobie na spontaniczność i nieprzemyślane decyzje. Ale oczywiście zdarzają się też sytuacje wyjątkowe. Tak właśnie było w przypadku zapachu Madonny Truth or Dare Naked. Widziałam te perfumy u wielu osób, przeczytałam masę pozytywnych recenzji, ale dopiero gdy usłyszałam, być może tylko plotkę, że ten zapach ma zostać wycofany z produkcji, postanowiłam nadrobić zaległości w testach. Po szybkim przeanalizowaniu nut, zachwycie flakonem i przejrzeniu cen w internecie, zdecydowałam się kupić go jednak w ciemno. I…był to jeden z moich lepszych zakupów od kilku lat.

Truth or Dare Naked to dla mnie prawdziwe zjawisko, i kolejne potwierdzenie teorii, że wcale nie trzeba pachnieć drogo by pachnieć dobrze. Madonna w drugiej odsłonie klasyka Truth or Dare serwuje nam piękny, otulający, ciepły zapach, dzięki któremu usłyszałam już mnóstwo komplementów, a mam go zaledwie od miesiąca.

niedziela, 8 lutego 2015

historia reklam perfum - chanel.

Do tego wpisu, a właściwie cyklu wpisów, zbierałam się od dawna. Przez miesiące szukałam, zbierałam, katalogowałam zdjęcia starych reklam perfum, by w końcu móc Wam przedstawić jak bardzo na przestrzeni lat zmieniały się kampanie reklamowe kilku wybranych domów mody. Nie ukrywam, że bardzo ciężko było mi znaleźć szczegółowe dane, daty, nazwiska, którymi mogłabym uzupełnić ten wpis. Niestety nie posiadam żadnej z dostępnych na rynku książek-albumów poświęconych reklamom perfum. Jednak z tego co wiem, to nawet one mają masę luk i brakuje w nich rzetelnych opisów. Dlatego też, potraktujmy ten wpis jako przegląd reklamowych perełek, i zatęsknijmy za tą klasą, której na próżno można szukać w większości współczesnych kampanii.

[aktualizacja, 27.08.15] Pierwsza wersja tego wpisu poświęcona była jedynie Chanel N° 5, teraz jednak macie możliwość obejrzenia reklam także innych zapachów Chanel. Szczególnie ciekawe są kampanie perfum Coco, dlatego też zachęcam Was do zapoznania się z ich reklamami telewizyjnymi, które są naprawdę genialne.

Większość reklam Chanel charakteryzuje się prostotą, jasnym przekazem - nigdy nie mamy wątpliwości jaki produkt jest reklamowany [co notorycznie zdarza się w dzisiejszych czasach, ciągle się zastanawiam 'to była reklama samochodu, jeansów czy szamponu?']. Jednak to, co dla nas obecnie jest pewną oczywistością, banałem czy też minimalizmem, w pierwszej połowie XX wieku, było wręcz nowatorskie. 

"Chanel N° 5 zawsze jest na liście pięciu najlepiej się sprzedających perfum na świecie. Tysiące perfum pojawiało się i znikało, a niektóre z nich były naprawdę dobre. Dlaczego więc Chanel N° 5 przetrwało?
-Reklama - natychmiast odpowiada Helleu. - To klucz. Pomysłowość w reklamie. Trzeba być odważnym. Chanel była pierwszą firmą w branży perfumeryjnej, reklamującą się w telewizji i jedną z pierwszych, które wykorzystały do promocji tak powszechnie znane osoby, jak Catherine Deneuve czy Carole Bouqet." [Perfumy. Podróż w świat zapachów]

François Kollar, Gabrielle Chanel, 1937